• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
3
رئیس بسیج رسانه استان گیلان:

۶۰ درصد جامعه هدف رسانه در سطح کشور را بانوان تشکیل می دهند

  • کد خبر : 44909
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۵:۲۶
۶۰ درصد جامعه هدف رسانه در سطح کشور را بانوان تشکیل می دهند
سرهنگ پارسا با توجه به حضور بانوان در حوزه رسانه استان عنوان داشت: با افتخار اعلام می کنیم که گیلان به عنوان قطب رسانه ای بانوان کشور امروز می تواند پرچمدار برگزاری بسیاری از برنامه ها و رویدادهای مهم رسانه ای در سطح کشور باشد. وی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره حریم رسالت در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: انشالله بتوانیم اختتاميه این رویداد را در سالروز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسان بزرگ عاشورا و سردبیر بزرگ رسانه عاشورا که کار تبیین را همه ما از ایشان یادگرفته ایم برگزار کنیم

توسکانیوز/ سرهنگ مهدی پارسا رئیس  بسیج رسانه استان گیلان صبح روز شنبه در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین میلاد با سعادت امام هادی (ع) با اشاره به برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت به میزبانی گیلان اظهار داشت: ابتکار، ایده و خلاقیت جشنواره حریم رسالت برای گیلان بود.
وی افزود : تمام تلاش بسیج رسانه در گیلان بر این بود که اولین رویداد رسانه ای حریم رسالت حول محور بانوان را بتواند به بهترین شکل برگزار کند و خداروشکر که تجربه دو سال برگزاری جشنواره نشان از رضایت در سطح ملی است.
وی با اشاره به تاثیر گذاری بانوان خبرنگار در سراسر کشور، ادامه داد : طبق آمار ۶۰ درصد جامعه هدف رسانه در سطح کشور را بانوان تشکیل می دهند که در استان نیز ۵۴ درصد است که نشان از نقش و اهمیت بانوان رسانه و تاثیرگذاری این قشر بر تحولات مختلف اجتماعی و فرهنگی است.
سرهنگ پارسا با توجه به حضور بانوان در حوزه رسانه استان عنوان داشت: با افتخار اعلام می کنیم که گیلان به عنوان قطب رسانه ای بانوان کشور امروز می تواند پرچمدار برگزاری بسیاری از برنامه ها و رویدادهای مهم رسانه ای در سطح کشور باشد.
وی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره حریم رسالت در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: انشالله بتوانیم اختتاميه این رویداد را در سالروز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسان بزرگ عاشورا و سردبیر بزرگ رسانه عاشورا که کار تبیین را همه ما از ایشان یادگرفته ایم برگزار کنیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به هفت محور جشنواره حریم رسالت، افزود: این جشنواره رسانه‌ای با محورهای زن، روحیه خودباوری، جهش تولید، مردمی سازی و ایران قوی_ زنِ عفیف، نجیب و متدین ایرانی و هویت زن مسلمان –  روایت زنان موفق و الگوی سوم زن مسلمان – زن در حقوق بشر غربی و واقعیت نقش رسانه ها در دفاع از حقوق زنان – زن جامعه ساز، نقش آفرینی در تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور – زن محور خانواده، فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی – نقش زن در ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت کار خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه مقاومت، شجاعت و ایستادگی زنان جبهه مقاومت، محور ویژه سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در نظر گرفته شده است، افزود: پوستر جشنواره حریم رسالت به چهار زبان (روسی ، ترکی،عربی و انگلیسی) ترجمه شده است و سال گذشته ۱۲۴ پیام از کشورهای روسیه ،هلند،نیوزلند،امارات، نیکاراگوئه، تایوان و آمریکا دریافت کردیم که از برگزاری این جشنواره در حوزه بانوان ابراز خرسندی کرده بودند.
وی قالب های برگزاری جشنواره حریم رسالت را کلیپ و گزارش ویدئویی، موشن گرافی، اینفوگرافی، مستند، پادکست، عکس، گزارش تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، مصاحبه و تیتر عنوان و تصریح کرد: بانوان فعال رسانه از سراسر کشور و حتی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که در این حوزه مهم تولیدات رسانه ای دارند می‌توانند آثار خود را به نشانی harimeresalat. com ارسال کنند.
سرهنگ پارسا با تاکید بر اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ است، افزود : آثاری قابلیت شرکت در این جشنواره را دارد که در بازه زمانی ۳۰آبان ۱۴۰۲ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تولید و در یکی از رسانه های مکتوب و مجازی و دیداری و شنیداری منتشر شده و در اختیار مخاطب قرار گرفته باشد و هر خبرنگار و فعال رسانه ای پنج اثر در هر قالب می تواند ارسال کند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان تعداد آثار ارسالی سال گذشته را ۳۲۰۰ اثر عنوان و تصریح کرد: این مهم نشان دهنده علاقه و رغبت بانوان رسانه برای شرکت در این رویداد رسانه ای مختص خودشان بود.
وی دبیر خانه دائمی این جشنواره را در گیلان اعلام کرد و ادامه داد : سال گذشته از پوستر اولین شهیده رسانه ای گیلان که گیلانی بود در اختتاميه جشنواره حریم رسالت رونمایی شد و با توجه به اینکه هرسال هر رده قشری در مجموعه بسیج برنامه خود را با نام یک شهید برگزار می کند امسال شهیده طاهره حدادنژاد اولین شهیده رسانه کشور به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور در سطح کشور معرفی شد و انشاالله با کمک بسیج جامعه زنان سپاه استان ۲۵ شهریور امسال یادواره شهیده طاهره حدادنژاد را برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=44909
  • منبع : توسکانیوز

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.