• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
5

کوروش کمپانی ، کلاهبرداری پانزی/ آیا سلبریتی هامعاون جرم اند؟

  • کد خبر : 42830
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۶
کوروش کمپانی ، کلاهبرداری پانزی/ آیا سلبریتی هامعاون جرم اند؟
یادداشت مدیر مسئول

اختصاصی توسکانیوز/ فهیمه فتحی /امیر حسین شریفیان مالک اصلی کوروش کمپانی که متولد ۱۳۷۵ است و طبق خبرهایی که در پایگاه های خبری رسمی منتشر شده با ۱۸۰ روز غیبت اولیه اقدام به تکمیل دفترچه سربازی می کند اما به سربازی نمی رود و  از رفتن به سربازی خود داری می کند و یک سرباز فراری محسوب می شود.
همگان می دانیم که شخصی که سرباز فراری باشد در هیچ سازمان ، اداره ، شرکت و کارخانه ای برای اشتغال جذب نمی شود ، پس چطور نهاد های نظارتی به یک سرباز فراری مجوز تاسیس چنین کمپانی  بزرگی را داده اند؟ و این سرباز فراری  چگونه به راحتی از بروکراسی های تاسیس یک شرکت و فیلترهای سخت آن عبور می کند و شرکتی عریض و طویل چون کوروش کمپانی را تاسیس می نماید ؟!  و حتی سلبریتی های صاحب نام و معروف برای نیز تبلیغات گسترده می کنند ، البته این سلبریتی ها در واقع معاون جرم  این جوان دهه ی هفتادی هستند.
وقتی خبر کلاهبرداری گسترده ی کوروش کمپانی را خواندم بیاد بزرگترین اختلاس قرن که دوماه پیش اتفاق افتاد و در سکوت خبری و غوغای صادق بوقی گم شد افتادم. آیا پشت  کوروش کمپانی که یک پانزی بود نیز عواملی چون چای دبش هستند؟ !
(طرح پانزی یک سرمایه گذاری فریبکارانه است که  در این ترفند سودهایی که به سرمایه گذاران برگردانده می‌شود از بهره‌های متعارف به طرز غیر عادی بالاتر است.
به این صورت که این طرح سودی که به سرمایه گذاران پرداخت می‌کند را از پول خودشان یا از پول دیگر سرمایه گذاران بر می‌دارند تا از یک سودی که از فعالیت اقتصادی واقعی بدست آمده باشد.
پایداری و همیشگی بودن سودها که اینگونه طرح‌ها در تبلیغات خود اشاره می‌کنند فقط در صورت وجود یک جریان زیاد و رو به افزایش پول که توسط سرمایه گذاران ایجاد می‌شود است.)
چطور به راحتی یک سرباز فراری مجوز تاسیس کمپانی می گیرد؟ پاسخ به این سوال البته زیاد هم سخت نیست قطعا مافیاهایی پشت چنین کلاهبرداری های گسترده هستند.
افرادی مانند امیر حسین شریفیان مجرمان یقه سفیدی هستند که با سو استفاده از طمع سرمایه گذاران و عدم نظارت یا سهل انگاری نهاد های نظارتی دست به چنین کلاهبرداری های گسترده  می زنند البته مالباختگان هم که به طمع سود بیشتر در دام این مجرمان یقه سفید می افتند در گستردگی چنین سرکتهایی بی تقصیر نیستند .
نهاد های نظارتی باید نظارت بیشتری به تاسیس  شرکت و دادن مجوزها داشته باشند و شاید هم خبر دارند و داستان پشت پرده را ما نمی دانیم و اما با سلبریتی ها که برای چنین پانزی ها و کلاهبردارانی تبلیغات گسترده می کنند  نیز باید برخورد جدی و قانونی شود
سلبریتی ها در چنین کلاهبرداری هایی به نظرم معاون جرم تلقی می شوند چون برای مجرم اصلی و یا همان کلاهبردار در واقع ارائه طریق کرده اند، و شرایط تخقق کلاهبرداری را برای امیر حسین شریفیان تسهیل نموده اند ، طبق ماده ۱۲۵ قانون مجازات اسلامی  معاون جرم کسی است که پیش از وقوع یا در حین ارتکاب جرم با رفتار خود عمداً وقوع جرم را تسهیل کرده است  در قانون مجازات اسلامی ایران مجازات معاون، حداقل مجازات مقرر در قانون برای همان جرم است،در نتیجه امروز سلبریتی ها و نهادهای نظارتی باید پاسخگو باشند

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=42830
  • منبع : توسکانیوز

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.