• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
0
مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران:

این انتخابات می‌تواند صحنه آشتی ملی باشد

  • کد خبر : 44762
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
این انتخابات می‌تواند صحنه آشتی ملی باشد

توسکانیوز/حسین مرعشی در ستاد کرمان پزشکیان:با وجود همه ضربه‌هایی که ناحق به انتخابات خورده، هنوز نهادی تاثیرگذار است؛ البته به شرطی که مردم ایران نه بر اساس آرمان‌گرایی متعالی، بلکه بر اساس یک واقعیت‌گرایی سخت از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کنند. کاش از فردای دوم خرداد، ۲بداخلاقی سیاسی رقم نخورده بود، اول اینکه ما که پیروز […]

توسکانیوز/حسین مرعشی در ستاد کرمان پزشکیان:با وجود همه ضربه‌هایی که ناحق به انتخابات خورده، هنوز نهادی تاثیرگذار است؛ البته به شرطی که مردم ایران نه بر اساس آرمان‌گرایی متعالی، بلکه بر اساس یک واقعیت‌گرایی سخت از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کنند.

کاش از فردای دوم خرداد، ۲بداخلاقی سیاسی رقم نخورده بود، اول اینکه ما که پیروز شده بودیم نسبت به رقیب نجیب و شریفی مثل ناطق نوری و همراهانشان تجلیل و احترام بیشتری کرده بودیم. همچنین کاش در برخی نهادها هم تفکری پیگیری نشده بود که به هر قیمتی با رییس جمهور منتخب مردم مخالفت کنند، آنها شکست را پذیرفته بودند و به جای حرکت در جهت تضعیف دولت، اتهام زدن‌های بی‌خود و بداخلاقی‌ها، رقیب ما به دنبال جذب مردم رفته بود.

سیاست بدون رقابت و نهاد انتخابات بدون وجود رقیب مفهوم و معنایی ندارد؛ اگر بخواهیم براساس قضاوت عمومی مردم از نهاد انتخابات اثرگذاری ببینیم و قدرت با رای مردم جابه‌جا شود، باید قانون رقابت را به رسمیت بشناسیم و به رقیب احترام بگذاریم تا کار کشور را به سامان برساند.

در دولت اول روحانی ۶قطعنامه ذیل فصل هفتم شورای امنیت با یک قطعنامه برجامی متوقف شد و ایران اولین کشوری است که توانست خودش را از ذیل فصل هفتم شورای امنیت نجات دهد که این ثمره آن دولت و خیزش مردم در سال۹۲ بود.

امروز نماد مشترک ما پزشکیان و انتخابات صحنه قدرت‌نمایی مردم است. آیا قدرت‌نمایی ملت مهم است؟ اگر می‌خواهد ملت قدرتش را اعمال کند بهترین راه انتخابات است.

لازم‌ نیست بریزیم در خیابان، شعارهایی بدهیم و ضربه بخوریم، خیابان قرار نیست بنیادهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران را تغییر دهد. حتی بعد از انقلاب کاملا ملی، مردمی و موجهی که در سال۱۳۵۷ با عنوان انقلاب اسلامی به وجود آمد، دیدیم مسائل و مشکلات کاملا واقعی هستند و یکی یکی، با حوصله باید آنها را حل و فصل کرد و اگر می‌خواهیم قدرت را اعمال کنیم، ۸تیرماه در دسترس است و قدرت‌نمایی کنیم.

هیچ‌وقت کسی نباید بگوید رییس جمهور و نماینده مجلس مهم نیست و این حرف‌ها غلط است. اگر قوای سه‌گانه و حاکمیت یکدست شود پیشرفت اتفاق نمی‌افتد. برخی می‌گفتند اگر کشور دست خودشان باشد، برجام را احیا می‌کنند، آیا این اتفاق افتاد؟

این انتخابات نقطه عطف و نشانه چرخش نظام به سمت رقابت است؛ باید با هوشمندی از این استفاده کنیم، باید گیرنده‌های ما قوی باشد، چنین تغییر مسیری آغاز تحولات مثبت است و نظام جمهوری اسلامی از انتخابات‌ با مشارکت کم به سمت انتخابات با مشارکت بالا میل می‌کند.

در تحلیل دوم، جمهوری اسلامی می‌خواهد ریل حرکت خود را تغییر دهد؛ طی چند ماه دیگر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.

آیا می‌خواهیم دولتی داشته باشیم که بتواند مشکلات ملت ایران را حل کند؟ حتما یکی از این سیاست‌ها در چینش ترکیب تغییر ریل نظام است و فرصتی ایجاد می‌شود تا شخصیت‌های موثری در دولت حضور داشته باشند.

برخی عقیده دارند، نظام به قهر اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته پاسخ نداده است، اینکه یکی از سه کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان ایران را تایید کرد، نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی به دنبال آشتی با اصلاح‌طلبان و این سیاست مبارکی است.

ما اهل دیکته کردن نتیجه انتخابات نیستیم، مردم تصمیم می‌گیرند و ما می‌توانیم منتظر رای و قضاوت مردم باشیم، اما آنچه تا اینجا اتفاق افتاده تصمیم ساده و اتفاقی نیست، بلکه تصمیم دارای چند بعد و همه ابعادش مثبت است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

مطلوب ما این است که همه صاحبان فکر از طیف‌های سیاسی مختلف بتوانند در انتخابات کاندیدا داشته باشند و هر گروه سیاسی متناسب با وزن اجتماعی‌اش در کشور تصمیم بگیرد.

فاصله بین حکومت و مردم اگر به قدری باشد که دفاع از تیم ملی مورد تردید واقع شود، این اصلا برای کشور مبارک نیست و ما باید به سمتی برویم که دولت در قالب یک دولت ملی ظاهر شود و ملت و دولت یکی باشند.

حضور پزشکیان در انتخابات چند پیام روشن داشت، یکی از پیام‌ها این است که باید یک بار دیگر اهمیت اخلاص و اخلاق را فهمید. پزشکیان امروز اگر به عنوان یکی از کاندیداهای مهم مطرح شده، به خاطر اخلاق ایشان است، مرد وفاداری که ۲۱سال بعد از فوت همسر دانشمندش ازدواج نکرده و جنسش با دیگران متفاوت است. پزشکیان ثمره شجاعتش در مجلس را در دفاع از دختران ایران می گیرد.

تبریز یکی از شهرهای تاریخ‌ساز و نقطه اتکا کشور است، همان‌طور که در مشروطه و استبداد صغیر به داد ایران رسید، امیدواریم در این انتخابات کسی که پنج دوره نماینده مردم تبریز بوده به کمک ما بیاید و مردم‌سالاری و دموکراسی را نجات دهد، کشور را در ریلی بگذارد که همگان در آن مشارکت و نقش‌آفرینی کنند و هیچ‌کس در صحنه تاثیرگذاری ملی حذف نشود.

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=44762
  • منبع : سایت کارگزاران

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.