• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
1
پرویز زعیمی فعال صنفی کارگران شرکت ایران پوپلین و دبیر جامعه مطالبه گری کارگران استان گیلان :

کارگران سربازان پیاده نظام اقتصاد و تولید و توسعه کشور هستند

  • کد خبر : 45315
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کارگران سربازان پیاده نظام اقتصاد و تولید و توسعه کشور هستند
پرویز زعیمی :باتوجه به اینکه از سوی دولت محترم برای کارمندان بدلیل گرمای طاقت فرسا و کمبود برق روز شنبه ششم مرداد ماه ساعت کار تقلیل پیدا کرده و روز یکشنبه هفتم مرداد، کل کارمندان بخش دولتی تعطیل اعلام شده ، چرااین مصوبه شامل کارگران دولتی و خصوصی نمیشود؟!

توسکانبوز /پرویز زعیمی هستم فعال صنفی کارگران شرکت ایران پوپلین و دبیر جامعه مطالبه گری کارگران استان گیلان  در خصوص تعطیلی ادارات و موسسات دولتی به خبرنگار ما گفت:باتوجه به اینکه از سوی دولت محترم برای کارمندان بدلیل گرمای طاقت فرسا و کمبود برق روز شنبه ششم مرداد ماه ساعت کار تقلیل پیدا کرده و روز یکشنبه هفتم مرداد، کل کارمندان بخش دولتی تعطیل اعلام شده ، چرااین مصوبه شامل کارگران دولتی و خصوصی نمیشود،مگر سلامت جسم و روان کارگران برای دولت مهم نیست مگر بیش از ۱۲ درصد جمعیت کشور کارگران تشکیل نمی دهند. مگر صنعت از برق استفاده نمیکند، مگر هدف از تعطیلات کارمندان حفظ سلامت و گرمای طاقت فرسا اعلام نشده است ؟! چه کسی یا کسانی این گونه مصوبات تبعیض آمیز و بدور از کرامت انسانی را انجام می دهند که باعث رنجش خاطر کارگران جامعه گردیده، چرا کارگری که امنیت شغلی و معیشتی ندارد و حقوق معوقه دارد باید کار کند و کارمندان محترمی که نه در معرض گرما هستند ونه درمعرض سرما ، نه معوقه حقوق ، نه….سر هر اتفاقی در کشور تعطیل باشند یا دور کاری کنند یا ساعت کارشون تقلیل یابد. آیا این حق و عدالت است ؟! در ایام کرونا کارمندان دور کاری وتقلیل ساعت کاری داشتند ولی کارگران باید سرکار حاضر بودند. در ماه مبارک رمضان ساعت کارشون تغییر میکند در فلان مناسبت …..آیا مردم از عملکرد کارمندان محترم دولت رضایت کامل دارند. جز این است که بیشترین شکایت مردم از همین کارمندان در خدمت رسانی به آنها است. آیا مردم از کارگران شاکی هستند یا کارمندان ؟! چرا به هر بهانه ای کشور باید تعطیل شود و کارگران محکوم به کار هستند چه کسی این تصمیم غیر منصفانه را میگیرد؟! آیا جز این است که تصمیم گیرنده این موضوع مسول کارمند است نه کارگر، اگر آن مسول مدافع  کارگربود   یا  از قشر کارگر باشد قطعا کارگر را هم خواهد دید که چگونه با دستان زحمتکش خویش چرخهای اقتصاد این کشور را به حرکت در می‌آورد. کارگران سربازان پیاده نظام اقتصاد و تولید و توسعه کشور هستند. خواهشاً  فرمایشات مقام معظم رهبری که درسال جاری خطاب به کارگران داشته اند سرلوحه کار مدیران تصمیم گیری و تصمیم ساز کشور باشد. «هرگاه حال کارگران خوب باشد حال کشور هم خوب خواهد بود.» این جمله مهم و کلیدی را باید با آب طلا نوشت و قاب کرد و سر اتاق مسولین زد. مسولین محترم خواهشاً این قدر به شعور کارگران عزیز توهین نکنید ، کارگران امروز کارگران بیست سال قبل نیستند ،لطفا برای همیشه تبعیض بین کارگران و کارمندان راحذف کنید ، یادمان باشد همه کارگر هستیم چه کارمند چه کارگر، اگر دنبال پیشرفت و آبادانی کشور هستیم باید دنبال کار و تلاش باشیم نه تعطیل کردن کشور، از دولت محترم جدید هم انتظار داریم که امنیت از بین رفته جامعه کارگری را به کارگران برگرداند تا کارگر ایرانی دغدغه نداشته باشد و کارگر ایرانی الگوی کارگران منطقه باشد وبسنده نکنیم به شعار دادن برای کارگر در یک روز سال وانهم روز کارگر یا هفته کارگر ، امروز امنیت شغلی و معیشت و مطالبه صنفی از مهمترین خواسته و بایسته های جامعه کارگری ایران است.

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=45315
  • منبع : توسکانیوز

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.