• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
1

تخصص گرای مساوی عمل گرایی

  • کد خبر : 45557
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
تخصص گرای مساوی عمل گرایی
به قلم حجت پهلوان یلی دکترای مدیریت ورزشی

توسکانیوز/ حجت پهلوان یلی ، دکترای مدیریت ورزشی : درحالی المپیک ۲۰۲۴ برای ما با ۱۲ مدال رنگارنگ در رشته کشتی و تکواندو به پایان رسید که درسهای بزرگ و آموزنده ای برای ما داشت:
۱- نشان داد تخصص و علمی گرایی در رشته های کشتی و تکواندو چگونه نتیجه بخش بوده و باعث خوشحالی همه مردم بخصوص مسئولین عالی رتبه کشور شده است.
۲- تخصص گرایی در ورزش نشان داد که نیاز نیست به همه چیز از زاویه سیاسی نگریست ،بلکه نگاه تخصصی به کشتی و تکواندو ،در عین حالی که در جای خود ودر حوزه کاری و تخصصی نتیجه بخش بوده ،بلکه به قول گزارشگر خوش ذوق کشتی ،پرچم بالاست ، این یعنی پرچم سیاسیون جلوتر از بقیه که درگیر کار هست بالاتر خواهد رفت واز ثمراتش خود سیاسیون که در این حوزه مدیریتی و تخصصی دچار سیاست زدگی نشدند سود بردند.
۳- این خاصیت ورزش هست که نتیج اش خیلی زودتر از جاهای دیگر مبرهن و آشکار می شود، چرا که نگاه تخصصی و علمی به همه حوزه ها ی مدیریتی هم می توانداینگونه نتیجه بخش باشد و از ثمراتش سیاسیون بیشتر از هرکسی بهره مند شوند.
اما سخن آخر با سیاسیون بزرگواری که در حد انتصاب یا تغییر رئیس هیات ورزشی یک شهرستان بلکه پایین تر دخالت می کنند و حتی حق مسلم خود می دانند، خواهشاً اجازه بدید ورزش مسیر خود را طی کند و شما به عنوان یک بزرگتر در کنار ورزش باشید و از قدرت سیاسی برای حمایت از ورزش ،ورزشکار و مدیر ورزشی استفاده کنید.
آن وقت خواهید دید با این نگاه ورزش چقدر می تواند بهتر و بیشتر ثمر بخش باشد و به شما سیاستمداران کمک نماید که در حوزه سیاسی خود سربلند باشید . حتی اگر نتیجه دلخواه ورزشی در درون زمین مسابقه حاصل نشود. ولی شما سیاستمداران سرتون بالاست چون کار درست را انجام داده اید. چراکه اینجا برد و باخت در ورزش یک امر طبیعی تلقی می شوند نه یک دخالت سیاسی!!!
البته اسپانسرها و سیاسیون هم می توانند در کنار هیات ها به عنوان هیات رئیسه و یا مشاور ….قرار گیرند. شاید آن وقت هست که سرعت تحول ایجاد شد ه و پیشرفت در کار بهترمی شود.

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=45557
  • منبع : توسکانیوز

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.