• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
1
نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران :

جامعه منتظر علامت های مثبت است

  • کد خبر : 45946
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
جامعه منتظر علامت های مثبت است
نمازی خاطر نشان کرد: بررسی های فنی و تخصصی دیوان محاسبات نشان می دهد، مهمترین دلیل ناترازی در صنعت برق ، عدم اجرای ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق – مصوب ۱۳۹۴ و ماده ۸ قانون رفع موانع صنعت برق مصوب ۱۴۰۱ مبنی بر پرداخت بدهی دولت به وزارت نیرو ناشی از مابه التفاوت قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی فروش برق می باشد

توسکانیوز / علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و نماینده اسبق اصفهان(لنجان) در مجلس در گفتگو با خبرنگار توسکانیوز: با اشاره به اینکه توان تولید نیروگاههای برق در کشور مجموعا ۶۲ هزار مگاو وات است و ناترازی های موجود به معنای عدم توانایی در تولید در مقابل تقاضا می باشد گفت : اواسط مردادماه سال جاری ناترازی به ۱۸ هزار مگاوات رسیده و در شهریور ماه به دلیل کاهش آب ذخیره شده در مخازن سدها،تولید برق نیروگاههای برقابی به شدت کاهش یافته و ناترازی در حال حاضر به ۱۹.۷۰۰مگاوات رسیده است
نمازی خاطر نشان کرد: بررسی های فنی و تخصصی دیوان محاسبات نشان می دهد، مهمترین دلیل ناترازی در صنعت برق ، عدم اجرای ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق – مصوب ۱۳۹۴ و ماده ۸ قانون رفع موانع صنعت برق مصوب ۱۴۰۱ مبنی بر پرداخت بدهی دولت به وزارت نیرو ناشی از مابه التفاوت قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی فروش برق می باشد.
وی افزود: در حال حاضر نیز افزایش بدهی دولت به صنعت برق به ۶۳ همت رسیده و سالانه درحال افزایش می باشد و در نتیجه این موضوع، موجب عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنعت برق و کاهش توان تولید گردیده است.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به اثر تحریم ها تاکید کرد: به غیر از تامین امنيت برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی،رفع تحریمها، عضویت در FATF و ارتقای روابط با کشورهای پیشرفته و از جمله آمریکا آیا راه دیگری برای تامین برق مورد نیاز و رفع بقیه ناترازی وجود دارد.
نمازی در پایان گفت جامعه انتظار علامت های مثبت دارد و آقای دکتر پزشکیان توجه داشته باشند که باید در شش ماه اول ریاست جمهوری علامت های مثبت به جامعه برسد.

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=45946
  • منبع : توسکانیوز

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.