• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

جای خالی مشاوران متخصص نمایندگان مجلس!

  • کد خبر : 15214
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۵
جای خالی مشاوران متخصص نمایندگان مجلس!
✍به قلم نقی هدایتی

✍توسکانیوز/نقی هدایتی /پیام انگلیسی – فارسی احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در آستانه اولین سالگرد شهید همیشه جاوید، سرباز  حاج قاسم سلیمانی در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی بازتاب فراوانی داشته است. اینجانب بدون ارزشگذاری و یا داوری در باره ماهیت این پیام ، لازم می دانم به چند نکته اشاره ای داشته باشم :
۱- این دومین کلیپ انگلیسی- فارسی است که اقای احمدی منتشر می کند . این گونه به نظر می رسد جناب ایشان و یا دوستان وی ، با برآورد تاثیر این نوع فعالیت های تبلیغی، به این نتیجه رسیده اند که باید به این روش ادامه دهند اما به ایشان توصیه می شود که از مجاری مختلف و مورد وثوق، گزارش بازتاب داخلی و خارجی و نوع داوری فعالان اجتماعی و فضای مجازی را
دریافت کنند تا اگر قرار است به این روش ادامه بخشند حداقل این کار با دقت و رعایت ملاحظات بیشتر ، انجام گیرد.
۲- در قسمت ۲۰۲ از یادداشتهای منتشر شده ام در اینستاگرام به قانون آیین نامه داخلی مجلس اشاره کردم که “در هر دوره مجلس نمایندگان می‌توانند حداکثر پنج نفر از کارکنان و یا کارشناسان دستگاه‌های مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری را برای به کارگیری در دفتر ارتباطات مردمی جهت امور مشاوره‌ای، اداری و خدماتی از دستگاه‌های ذی ربط درخواست نمایند و … از ‌نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گیلان که بیش از هشت ماه از فعالیت آنان می گذرد خواستم که مشخصات، سوابق، تحصیلات و احیاناً تالیفات مشاورانشان به صورت شفاف و برای تنویر آفکارعمومی منتشر کنند و توضیح دهند که این افراد بر اساس چه شاخص هایی انتخاب شده اند ؟و به لطف حضور این مشاوران چه خدمات فکری و یا طرح هایی در راستای توسعه ملی و پیشرفت استان دریافت کرده اند؟ اما هم نمایندگان سکوت کردند و هم رسانه ها؟!
۳- یک نماینده مجلس که دارای کارکرد ملی و مرجعیت رسانه ای است باید بیش از هر کس دیگری ، به هزینه ها و بازتاب مصاحبه ها، نطق ها و موضع گیری ها و … توجه داشته باشد. قاعدتا نمایندگان مجلس که درگیر کارهای خرد و کلانی هستند نمی توانند به همه این حوزه ها ورود کنند و باید از طریق تشکیلات دفتر خود، ساز و کاری تعبیه نمایند تا اطلاعات لازم را از سیستم مستشاری خود دریافت و در چارچوب مشخص و تعریف شده ای عمل کنند.
۴- معتقدم اگر نماینده رشت، مشاوران کاربلد و آشنایی در حوزه رسانه ای داشت و یا برآوردی از فضای اجتماعی و سیاسی کشور می شد ، شاهد بروز چنین اتفاقی نبودیم که شخصیت حقیقی و حقوقی و حوزه جغرافیایی که نماینده آن است، آسیب ببیند. درک درست از نیازهای مخاطبان و اثرات پیام و داوری افکار عمومی و … یک شاخص مهم برای هر نوع فعالیت رسانه ای است …

لینک کوتاه : https://tooskanews.ir/?p=15214
  • نویسنده : نقی هدایتی
  • منبع : توسکانیوز

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
    دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری توسکا نیوز منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.